Dabaka blog

Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy saját magam által talált és mások által ajánlott képeket, videókat, egyebeket tegyek fel. Természetesen nem gondolom, hogy überelhetem a már évek óta növekvő népszerűségnek örvendő egyéb hasonló jellegű blogokat, ez nem is célom. Viszont annyi különbség még van ezekkel szemben, hogy ide saját írásaimat, fotóimat, videóimat is feltenném. És hogy ez kinek jó? Neked biztosan, ha tetszik, nekem pedig rengeteg önző és kevésbé önző ok miatt.

Utolsó kommentek

Címkék

3d (1) after effects (2) angol (1) back (1) blog (3) budapest (1) buszon (1) facebook (2) gondolatok (3) írások (1) játék (1) kép (1) kezdet (2) koncert (2) közlemény (6) nyár (2) nyelvvizsga (1) opcsal (1) pc (4) pech (1) saját (1) sketchup (1) videó (5) zene (2) Címkefelhő

2010.07.06. 09:20 Dabaka

Első írás - Buszon

Buszon

   Fülledt levegő... de mégis, ha az ember nem tagadhatja meg önmagától, így ha ehhez a nem elhanyagolható fontosságú anyaghoz kíván jutni, valami furcsa pózba kell merevednie, nyakát az ég, illetve a rosszul lékkondicionált jármű szürke plafonja (teteje, fedele? ki tudja, még soha nem gondolkoztam el a busz eme elemének nevén...) felé, és szájával furcsán tátogva, vagy csücsörítve próbálja beszívni a levegőt, melyből egyre kevesebb található a reggeli csúcsforgalomban zötykölődő konzervdoboz fedélzetén.

Realitás

   Megállóhoz érkezik a jármű, sokan leszállnak, és páran föl. Egy olyan tizenhat-tizenhét éves hátizsákos kamaszfiú is fölszáll, mögötte pedig egy hatvan-hetven éves asszony, ősz hajjal és tömött szatyorral.

 Megüresedik egy hely.

 Mindkét szereplő az ülés felé igyekszik.

Nézőpontok

   Fiú: Jön a busz, felszállok. Látom, hogy üres egy hely, le szeretnék ülni. Egy néni is ezt szeretné. Reggel van, én meg hatkor keltem. Álmos vagyok, rosszkedvű, ráadásul első órában fizika témazárót írunk, tehát jó lenne tanulni. De ez a nénit nem érdekli. Korát meghazudtoló sebességgel csap le a helyre, könyökét az oldalamba nyomva leül, majd rámnéz, olyan „Ezek a mai fiatalok milyen udvariatlanok...'' nézéssel.

   Hölgy: Megérkezik az autóbusz. Felszállok, bár nehezen, hiszen nehéz a szatyor, nekem pedig fáj a hátam. Egy fiatalember száll fel előttem, de nem segít. Azt hogy üres egy hely, már egyszerre vesszük észre. Elindulunk az ülés felé. A fiatalember nem látszik észrevenni a hátfájásomat és a szatyromat és le akar ülni. -Bocsánat, mondom és őt félrelökve leülök. Érzem ahogy a hátam szinte felsóhajt a megkönnyebbüléstől. A szatyrot is nagy nehezen az ölembe emelem, majd ránézek a fiatalemberre. Leplezetlen undorral néz vissza rám.

    Kinek van igaza?


4 komment

Címkék: gondolatok írások buszon


A bejegyzés trackback címe:

https://dabaka.blog.hu/api/trackback/id/tr572132685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ravasztigris 2010.07.06. 09:52:25

Érdekes történet, jó "vázlatpontok", érdekes szereplők az életből merítve.

CSAK ÍGY TOVÁBB!!!!!

CasusBelli 2010.07.20. 21:52:09

Először is: nekem nagyon tetszik az írás, gratula hozzá.

Másodszor: szerintem inkább a néninek van igaza. Nyilván ő korábban kelt, mivel már a bevásárlást is elintézte. Másrészt a srác jobban tenné, ha otthon tanulna fizikát. :P De tény, hogy a nyomulós nénik idegesítőek tudnak lenni. :D

Ravasztigris 2010.08.01. 13:10:02

Szerintem mindkettőnek és egyiknek sem. Mondjuk nekem még soha nem volt ilyen élményem.
süti beállítások módosítása